tisdag 22 februari 2011

PIP Studio - I want*

Härliga färger från PIP Studio

Medans jag ändå håller på så vill jag visa er ännu en av mina många cravings. Dessa härliga sängkläder hoppas jag ska passa i mitt sovrum till våren. Jag hade dock bestämt mig för att ha vitt & grönt där inne men lite rött, blått, gult, rosa etc till kanske inte gör någonting (?) Kan dock kanske bli lite "to much" Dessutom har vi brun, blommig fondvägg (yes I know, brun fondvägg låter väldigt 2006. Men den är ganska fin ändå faktiskt). Men tillsammans med sängkläderna från PIP Studio så måste jag ju nästan ha en matchande tapet även den från PIP.
Crazy bedroom kan man kalla det då - precis som det alltid brukar vara...... Or not ;)

Pappa M kommer ju vägra tapetsera sovrummet, han är som sin egen far ganska konservativ.
Svärfar & mor håller just nu på att renovera sitt sovrum då de har köpt sig nya härliga Hästen sängar. Svärmor ville tapetsera men svärfar tycker att de kunde måla över tapeten istället.

"Sådana där dyra och fina tapeter kan man ju inte bara riva ner. De är ju av ett jättefint märke och sviiiindyra" Varpå svärmor säger " JAAAA, 1975 var dem det"

Så ni förstår vad jag har att göra med, jag får nog helt enkelt fjäska med min egen lilla söta pappa isåfall ;)

måndag 21 februari 2011

Bedårande skärmar från Rice*






Prinsessan Moas rum måste ha lite mer belysning. Framförallt behöver hon en ny taklampa. Och nu har jag hittat dessa bedårande skärmarna från Rice. Dock bara till bordslampor men det behövs alltid en sådan också. Man kan aldrig få för mycket ljus. Skärmarna hittar ni på min nyfunna webshop , Tussilago*

Lights Out!

söndag 20 februari 2011

Helgens Bravader*



Tulpaner, levande ljus och god middag är så jag firar denna söndag. Iallafall när klockan blev efter 18:00. Då skulle min hemtenta vara klar, så efter två tunga dagar lägger jag nu logistiken på hyllan. Iallafall tills om två veckor. Om inte min lilla längtan till Thailand övervinner, då får logistiken vänta lite till.

Fredagen blev en AW tillsammans med bästa vännen L och hennes bror. Alltid lika trevligt & på tok för goda drinkar.

Lördagen tillbringade jag skrivandes framför datorn, fast en liten shoppingtur hann jag också med medans pappa M tog med barnen till Universeum... schyyy, det får bli våran hemlis ;)
Åkte till AAC House, som för övrigt hade fått in massor med härliga vårkläder och vårig inredning. Till kvällen hade vi såklart "mellomys" och en söt utslagen hjälte somnade i puffen efter ett biobesök tillsammans med dagiskompisen och "killen" V.... Love is in the air!

Hoppas att ni har haft en mysig helg*

torsdag 17 februari 2011

Härliga cupcakes & snart bebidax...



En kollega på T & T ska ha bröllopsfest nu till sommaren. Hon satt idag och mailade med detta företag angående bröllopsdesserten. Hon ska nämligen bjuda alla gäster på vita underbara cupcakes. Och som ni kanske har förstått så gillar jag dessa färglada bakelser ganska mycket - otippat (?) Just därför ska även jag bjuda på dessa godingar när jag har bröllopsfest, om si så där några många år. Lite inspiration finner ni här.

Jag går inte bara och tänker på bakelser hela tiden om ni nu tror det, utan just nu tänker jag även på min kära vän M som snart ska föda sin lilla bebi flicka. Beräknat datum är den 19:e men jag tror dock att hon kommer till världen den 24:e. Vi får väl se om jag har rätt, ser fram emot att få träffa henne snart iallafall. Efter ett samtal igår med den blivande fina, snygga smala, med en liten liten kula mamman så känner jag igen hennes frustation av att bara gå och vänta. Man längtar, magen är i vägen och man kan knappt andas och sova var det ju inte tal om. Allt kommer gå jättebra min vän och snart är en fantastisk liten varelse hemma hos er och hos hennes söta bröder. Jag väntar med spänning på ditt sms*

tisdag 15 februari 2011

Mina hjärtan har jag hemma*



Hoppas att ni alla hade en hjärtlig alla hjärtans dag igår?

Här i vårt hem "firar" vi denna dag ibland och ibland inte. Annat var de dom första åren när vi hade träffats, då firades alla möjliga dagar. Men nu som sagt så brukar det kanske bli en liten puss eller två. Det var mycket därför jag ringde in till radio Mix Megapol när jag hörde något om ett kärlekspaket. Utan att veta vad det innebar ringde jag numret. Jag satt ju ändå bara i bilen. Kom fram och var "in air" inom två minuter. En käck radioröst frågade om mitt förhållande, om vi brukar fira AHD osv. Med ännu käckare röst svarar jag glatt på hans frågor. Sedan säger han "nu tycker jag att vi gör så här, vi ringer upp din sambo M"
Till pappa M frågar den käcka radiorösten om han kan vara med i radion om en minut?
Varpå han svarar att han inte är intresserad. Radiorösten fick lite panik och berättade att även jag var på linjen. OK! Jag fick sedan fråga min käraste om han ville följa med mig till Hagabadet på AHD? Såklart ville han det. Radiorösten tyckte sen att pappa M skulle ge mig en riktigt fin kärleksförklaring eftersom jag var så snäll och överraskade honom. Efter osäkra skratt och lite "öhhh" slank det ur honom - "klart jag vill följa med dig älskling"
VIKLEN KÄRLEKSFÖRKLARING....
Inte för att jag hade förväntat mig någon annan i radion, det var bara så töntigt och pinsamt. Jag satt i min bil med högröda kinder och skämdes upp till öronen. Pappa M satt för övrigt med sina kollegor och åt lunch. Min kille - en äkta romantiker!

Som tack för "min" fina present fick jag fina blommor och världens finaste kort av min prinsessa och mina prinsar. You Three Make My Day....

måndag 14 februari 2011

Mello, Raw and some cravings*


Dessa söta & underbara klänningar från TopShop och står på min önskelista.

Kan det inte bli vår snart, jag blir galen. Lördag till söndag var jag, pappa M, min kära mor och Moa hos våra favoriter i Örebro. -16 minus grader hälsade oss välkomna. Jag förfrös både fötter & öron. Under lördagskvällen njöt vi av en snabb tapasmiddag, eller njöt & njöt. Vi fick slänga i oss maten eftersom vi fick bord en timme senare än utlovat. Men jag hann iallafall känna att maten smakade bra. Ingen av oss ville komma försent till showen, vi skulle på RAW Comedy Show. Man vill INTE komma försent till den om man sitter på rad fyra, som ni kanske förstår. Alltid lika trevligt i gnällbältet och det är alltid mindre trevligt att åka därifrån. Men denna gången hade vi något alldeles underbart och fantastiskt att åka hem till, nämligen lillebror. Han fick total uppmärksamhet, kakor & festis hemma hos "la familia" S, J och Ophelia. Saknade nog inte oss lika mycket som vi saknade honom....

I fredags var jag & Moa på melodifestivalgenrep. Ja, jag är nog en lite "mellonörd". Fast faktum är att jag tycker nog inte att det är så bra egentligen men har alltid kollat och kommer väl alltid att göra det också. Snacka om glädje när jag berättade min överraskning för min lilla skatt. Dessutom var det bara hon och jag, tjejerna. Det var MYS!!!

onsdag 9 februari 2011

Cupcake Dröm*





En cupcake, varsegod!!

Jag är värd massor med goda små rosa eller gula eller bruna sötsaker för idag hade jag tänkt att skriva tenta. Men det hade tydligen inte lärarna tänkt sig, de dök nämligen inte upp (?) Otroligt seriöst och de ska komma från Chalmers.... Efter arga telefonsamtal och mail så beslutades det att en hemtenta ska göras inom 48 timmar. Men hur sjutton funkar en sådan, har aldrig gjort tidigare? Den tunga stenen får sitta kvar lite längre än väntat.

De underbara bakverken hittade jag och bästa S i Notting Hill. Vi passerade denna helt underbara och söta cupcakeaffären och var bara tvungna att gå in...

Snart är det helg igen - Jippie*



måndag 7 februari 2011

John Blund VS Måns


Jobb, plugg, jobb, plugg inget annat intressant händer i mitt liv just nu. På onsdag skriver jag min stora tenta och sen efter det kan jag börja bli en rolig, pigg och glad mamma igen. Häromdagen somnade jag på soffan som vanligt. Det brukar dock vara sittande men denna kväll har jag hunnit lägga mig ner iallafall och som sällskap fick jag goa Moa. Men vänta lite nu, finn ETT FEL...

Om jag hade varit en pigg mamma så hade inte detta inträffat. Då hade denna lilla varelse legat bredvid mig i soffan också. Som en törstig kamel ute i öknen. Letandes efter vatten, Måns han letade efter mamma men hann inte riktigt fram innan John Blund tog överhand.
Stackars lilla barn!!

söndag 6 februari 2011

Discokalas - check*


Fredagen kom och med den det omtalade discot. Äntligen skulle Moas kompisar komma och leka med hennes leksaker och dansa discodans.
Det gjordes det, vill jag lova!

Till barnens förtjusning brassade pappa M på i högtalarna. Han trodde att det var han som hade fest med sina 35-åriga vänner. Och jag gick och sänkte, min hjärna höll på att gå sönder av alla ljud. Så höll vi på under hela kalaset.

Enligt Moa själv så var hennes kalas väldigt COOLT, jag kan inte göra annat än att hålla med henne för pappa M hade gjort ett jättefint jobb. Här ser ni en liten försmak på discoanläggningen innan de 15 härliga ungarna kom instormandes.

Kram på er!

torsdag 3 februari 2011

Disco feber!


Förberedelserna inför morgondagens efterlängtade "discokalas" är i full gång. Ballonger är uppblåsta, huset är städat, CD-spelaren är laddad, DJ M är laddad, bordet dukat godispåsar fyllda, är bara några småsaker som ska fixas innan allt kan börja i morgon kväll. På tal om godis så har jag köpt jättemycket godis, tycker jag själv. För 100 kr, jättemycket!!!
Det jag dock inte hade i åtanke var att det kommer 15 barn. Alltså har jag köpt godis för 7 :- per barn. Pappa M hånar mig och kallar mig snål just i denna stund. När han säger det så kan jag väl hålla med, 7:- är inte ok!
Han jämför det med om jag & bästa kusin S köper godis då handlar vi för ca 100:- varje gång, men då är vi TVÅ och inte 15.... Stackars barn, imorgon åker pappa M till affären.

Sanningen är väl också att jag varit och "nallat" lite i påsen, kalaset skulle ju ändå varit förra fredagen och godiset har ropat på mig....

Sov Gott!

Besökare