fredag 2 november 2012

Renovering - källare.

Att inreda en källare på 130 kvm tar tid. Men nu börjar det ta form riktigt ordentligt. Detta rum kommer först bli ett "lekrum" till barnen. Eller snarare en innebandyplan/fotbollsplan om jag känner barnens far rätt. Jag kommer antagligen inte få inreda med matta, massa mysiga kuddar, böcker och leksaker. En mattkant skulle ju helt förstöra bollens rullning....  

Med rummet är tanken sedan att en vägg kommer smällas upp i mitten och vips så har vi två "ungdomsrum" Men jag hoppas att det dröjer många år tills mina kottar vill flytta ner, bort från tryggheten nära mor & far, på övervåningen.... Tänk vad tomt det kommer bli då! 

Vi har sedan länge berättat för barnen att när de blir stora gärna får flytta ner till källaren om de vill. En dag när jag kom till dagis sa Måns fröken lite försiktigt: 

- Eh, jag vet (nog) att detta inte stämmer men jag måste fråga. Har Måns sitt rum i garaget? 
- Eh, NEJ. Det har han INTE ;)
- Han har sagt så många gånger att han ska flytta till garaget?  

Tänk vad de får höra varje dag våra kära pedagoger runt om i vårt avlånga land! 







Inga kommentarer:

Besökare