söndag 20 juli 2008

Mitt första äpple från mitt träd!


Världens godaste äpple plockades från mitt alldelles egna äpple träd - kanske förresten inte världens godaste men ätbara är de iallefall. Det var med stolthet i jag tog min första tugga på mitt alldelles egna äpple....

Nu har första semester veckan gått och vi har inte gjort sådär jättemkt faktiskt.
Vi har som jag skrivit om innan varit i Borås djurpark, i stugan & hemma i huset. Vädret är fortfarande ingen höjdare tyvärr men de sägs att det ska bli bättre på tisdag.
Pappa M satt och kollade flygbiljetter till världens häftigaste stad Barcelona. Men vi kom fram till att vi helt enkelt får stå ut med den Svenska sommaren endå. Vi har ju trots allt två vinter resor att se fram emot....

I lördags var hela familjen på bio till Moas stora förtjusning. Spöket Laban visades på bioduken.
Hela 40 min satt hon still som ett ljus och bara stirrade. Med lite popcorn & en klubba så var besöket väldigt lyckat. Det enda som saknades var bästis O som var med oss förra gången då de var 1:a gången någonsin de satte sin fot på en biograf. De var sååå söta!

Moa har fått ett par nya sandaler som hon är helt förälskad i. De är de enda som gäller på fossingarna förtillfället och om hon fick skulle hon gärna sova i dom också.
Idag när hon skulle ta på sig dom frågade jag om hon tyckte om sina nya skor?

- JAA, det är ätte söta & mamma dina skor osså ätte söta!

Stolt mamma som man är smälte jag direkt & tänkte att jag lätt skulle kunna köpa nya skor till henne varje dag bara man får en sån kommentar efter varje gång....

Imorgon bär det av till Dalarna. Familjen Lundén är så snälla som tar emot oss våldgästare i sitt fina hus i några dagar. Bästis O är där såklart och Moa längtar efter henne sååå mycket.
Snart ses de & då ska de enl dem själva - Inte bråka, vara snälla, bara pussas & kramas.....

Lycka till!!!

Inga kommentarer:

Besökare