onsdag 7 april 2010

Fotokurs - Rörelser




Igår var det dags för veckans fotolektion. Jag hade gråa hår redan innan jag gjorde gårdagens hemuppgift, men nu har jag ännu fler. Det handlade om rörelse & det var betydligt svårare än vad jag trodde. "Förut" har jag tagit bilder med häftiga rörelsemönster utan att veta om det, dessutom ofta med autofokus. Men detta ä strängt förbjudet. Man ska alltid använda de manuella verktygen, vilket innebär att man själv ska ställa in lämplig:

1. slutartid
2. ISO
3. bländare
4. skärpa

Ja, ni hör ju själva!

Pappa M & Moa fick utöva modeller, dock mot deras vilja. Efter många omtagningar gav de tillslut upp och lämnade mig & mitt dåliga humör. Inget blev ju som det skulle & för att jag vill kunna allt med en gång. Stackars familjen ;) Efter många om & men så valde jag ut några bilder av de mååånga jag tagit. Jag går kursen tillsammans med fantastiska M. Vi brukar titta på varandra och tänka - MY GOD, när PDF efter PDF visas på storbild. Eller när vi tittar på de andras bilder som alltid visar sig vara hur bra som helst. Vi konstaterar att vi måste "shape it up" till nästa gång. På lördag morgon ska vi ut och fota i Trädgårdsföreningen - KUL!

Inga kommentarer:

Besökare