torsdag 29 april 2010

Min alldeles egen coach.

Min vän L har mycket tappert gått ner ca 7-8 kg på en relativt kort tid. Hur duktigt och bra som helst men det krävs bra karaktär vilket hon verkligen har visat. En som inte har visat detta är JAG. Jag har under 1 veckas tid rapporterat ALLT jag äter varje dag till L som nu är min personliga viktcoach. Vi har bestämt tillsammans att jag på tre v ska gå ner två kg. "Peace a cake" tyckte jag men när L´s meddelande kommer tillbaks om hur många points jag har ätit så inser jag hur svårt det är. Med viktväktarnas metod får man äta 29 points om dagen. Så här har min feedback sett ut första veckan:

" Jätte bra jobbat, MEN hade du ingen ketchup på?"
"Jätte bra K, MEN stekte du inte i något?"
"Jätte bra, MEN var det en stor el liten MER?" (Stor såklart)
"Jätte bra, OM du inte hade ätit kladdkakan"
" En pizza är 40 points"
"Bra jobbat, bara 39 points idag"
"Bra, MEN du ska nog försöka äta mer mat & mindre godsaker"

Jag ska vara ärlig, detta är första gången i mitt liv som jag försöker "banta" och det är ju SKIT svårt. Jag har ju för sjutton ingen karaktär men jag SKA klara det. Jag får helt enkelt träna mycket istället och kompensera min dåliga disciplin. Då får jag iallafall lite pluspoäng att gå på! Nu sitter jag här och ser ner på min "lite mulliga jag har varit gravid mage" och samtidigt suktar efter Moas godis som står framför näsan på mig...

Min BFF S var här med familjen idag och vi avnjöt en god & nyttig grillmiddag. Även hon försöker tappa några kg fast med en annan metod. När J frågade vad vi egentligen får äta blev svaret som dessutom presenterades med massor med mat i munnen:

Jag - Men asså, jag får typ äta ALLT.
S - Och jag får typ BARA är feta produkter.

Grabbarna tittade på varandra & skakade på sina huvuden. Det lät väldigt komiskt faktiskt!

TACK L för att du står ut med mig och mina matvanor el jag menar snacksvanor ;)

Inga kommentarer:

Besökare