torsdag 22 april 2010

Raodtripp & snatteri!

Nu är jag tillbaka men bara för en kort stund. Imorgon åker jag till Örebro och till våra älsklingar S & T. Ska bli otroligt skönt med lite miljöombyte. Har inte riktigt känt mig harmonisk denna veckan utan väldigt stressad & "down" förstår inte varför. Men det ska bli skönt med mys & god mat i helgen. Moa har packat sin egen väska, hon sover nu och jag tog mig en lite tjuvtitt. Två pyjamas, ALLA trosor som hon äger & ett par vita sommartights :) Min lilla skatt, antingen tror hon att hon kommer kissa på sig en hel del eller så vill hon helt enkelt vara hygienisk & fräsch. Hon kommer väl antagligen bli mindre glad imorgon när hon måste packa om lite. Det återstår att se, vill ju helst ha en glad liten tös i bilen med tanke på de 30 mil jag ska köra. Fram med DVD´n.....

Igår när jag var & handlade upptäckte jag en kille som snattade. Innan mina barn kom till världen hade det varit typiskt mig att gå fram och säga till honom. Men numera drar jag mig för sådant. Nu finns det andra att tänka på och man vet ju inte vad det är för galning man har att göra med. Sa till personalen som raskt gick till utgången för att stoppa honom. Men även hon fick hjärtklappning och drog sig ur att leka polis & stoppa tjuven. Hon vågade helt enkelt inte. Vad är det för Värld vi lever i??
Ska folk få gå in i butiker och plocka på sig vad de vill ha utan att betala för sig?
Ska man behöva vara rädd för att folk kan bära något slags vapen? Det sjuka är att folk ÄR rädda, folk vågar INTE ingripa.
Vart ska det sluta & vad måste göras - detta är sjukt!

Inga kommentarer:

Besökare