torsdag 17 maj 2012

Nya tapeter!

I familjens lilla sommarställe har vi tre små sovrum. Sovrum med plastmatta och ca 47 år gamla blommiga charmiga tapeter. Men nu ska de bort. Till vårt rum har vi köpt en praktiskt våningsäng. Ni vet, en sådan som är 120 cm i underslafen och 80 cm i överslafen. Inte vad som visas i alla inredningsmagasin direkt men som sagt otroligt praktiskt. När vi ändå skulle riva ut nuvarande säng passade vi på att lägga nytt golv. Det blev ett vanligt hederligt tåligt ekgolv, gips på väggarna för att kunna få upp en ny slät tapet. Därav detta inlägg, ville visa den jag hade tänk mig till vårt rum. Tapeten från Intrade - Ün Bisou -kollektionen. Gillar den jättemycket och tror den kommer passa fint till allt vitt runt omkring. MEN vad svårt det är att välja....

Dessutom mina vänner hade pappa M bett snickaren att lägga golv i rummet till vänster också. Snickaren hade gjort mittenrummet och inte det vänstra rummet. Vilket betyder att han får göra ALLA tre rummen. Så var det inte tänkt men ingen är gladare än jag!! Nu ska jag bara hitta två tapeter till som passar ihop.... L U C K Y - M E!!!

Om två dagar åker vi till New York. Utan barnen - ångesten infann sig redan i måndags. Jag vet dock att de blir omhändertaga med massor av kärlek. Men det hjälper inte så mycket just nu. Kommer sakna dem SÅ fruktansvärt mycket....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
så härligt med golvmissen- renovering av ett rum blev tre! Det är ju lite som en dröm, och golvläggaren ska nästan ha ett tack. Skulle du vilja visa upp projektet på Byggla? Du kan bara maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer om Byggla och om presenten du får om du är intresserad :)
Ha det fint i New York!
Mvh
Vendela på Byggla

Besökare