måndag 7 maj 2012

Lila JITEX-tjejer!






Så var det då dags för Moas & Ophelias första fotbollsmatch EVER. Dessutom i den lila tröjan, precis som för mig. Jag startade också min alldeles för långa fotbollskarriär i JITEX. Kanske att jag ska ta att avsluta den där också? Om de vill ha en avdankad 30+ tvåbarnsmorsa i allsvenskan vill säga. Nä, det får nog bli som tränare för flickor 05, 06 isåfall. Där kanske jag har chans att briljera lite iallafall. 


Vi var väldigt stolta föräldrar som stod vid kanten och kollade på våra små tjejer som kämpade järnet. Det var spännande och inlevelsen var total. Från alla utom TVÅ. Måns som mest ville köpa korv hela tiden och hans kompis Sofia, som frös och som helst av allt ville sätta upp en skämselkudde framför ansiktet när jag tjoade & tjimade ;) Pappa M och pappa Jonas som var lagledare/domare gjorde ett fantastiskt bra jobb med att organisera bland sju kacklande, virriga små hönor. Nu ser vi redan fram emot nästa match.
Eller hur Måns & Sofia?

Inga kommentarer:

Besökare