tisdag 2 september 2008

Livet är fullt med övveraskningar!

Art made by: K

Livet kan vara skört och det tänker man inte så ofta på faktiskt, iaf inte jag!

Mina tankar går sedan igår morse till min käraste arbetskamrats familj som får gå i ovisshet & vånda fram till helgen (förhoppningsvis).
Igår när vi kom till jobbet fick vi beskedet om att vår kollega hade fått en hjärnblödning, hon har opererats och ligger nu nedsövd pga att hennes hjärna måste få vila. Det hela kom som en chock för oss alla såklart. Det som berör mig mycket i det hela är att de som stod framför oss alla och gav oss beskedet var hennes man & dotter.
Jag är verkligen helt rörd av deras styrka.... Jag vet inte själv hur jag skulle reagerat och handlat men jag tror inte att jag skulle vara så stark som dom faktiskt.

Det är svårt att jobba för oss alla såklart och det känns oerhört tomt men vi stöttar varandra genom att prata mycket om det och om henne. Världens gladaste & positivaste person som gör allt för att hjälpa andra. Hon älskar skor & har svårt för att gå i högklackat för hon får så j-kla ont i fötterna. Älskar sin familj, sin MC och sin husvagn och prata gärna långa telefonsamtal med sin dotter. Pratar & pratar, hon skrattar mest hela tiden när jag tänker efter.... Sån ÄR hon....

Mina tankar går till dig min vän!




Inga kommentarer:

Besökare