söndag 28 september 2008

Mysiga söndag!



Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp.....
Idag har vi tillbringat hela eftermiddagen i skogen kring våran sommarstuga. Vi var nämligen ute på kantarell jakt. Mor, far & gamla vovven var också med. Och inte visste jag att min far hade sånt bra kantarell öga. Synd att man inte brås på det!
Själv hittade väl min lilla familj ja, de som ligger i skålen på bilden. Inte så många alltså men det räckte gott och väl till 4 ljuvliga smörgåsar.
Konstigt nog hittade vi inga trattkantareller utan bara gula fina.

Så här tillagade jag min gula härliga doftande svamp:


Hacka lök som du fräser tillsammans med kantarellerna. Salt & peppar.
Häll i lite grädde & låt det puttra. Lägg på en smörgås och ta lite ost över.
In i ugnen på 225 grader till osten smält och smörgåsen fått lite färg.
Så underbart Gott!!

Ha en bra vecka alla vänner!

Inga kommentarer:

Besökare