måndag 20 april 2009

2 kids!

Mitt favorit träd - Magnolia

Livet som tvåbarns mor "pinnar på" men det är ingen dans på rosor precis.
Mini M vill bara ha mat hela tiden & när han inte blir matad så vill han helst bara ligga så nära som möjligt och sova. Om man försöker lägga ner honom så vaknar han som oftast och blir då väldigt, väldigt ledsen. Man får ont i hjärtat när han gråter, det är SÅ hemskt att ligga i sängen och inte på mamma. Mamma är väl mycket mjukare antar jag :)

Storasyster M passar såklart på att göra lite hyss när man sitter och ammar.
Dessutom har hon förtillfället någon släng av 3 års trots. Varför göra som mamma & pappa säger, det är ju mycket roligare att göra tvärtom. Och varför är det som roligast att hälsa, pilla & pussa på lillebror när han sover (?) Här testas det verkligen gränser vill jag lova...

Imorgon är första dagen på dagis som 15 timmars barn. Vi ska vara där klockan 9:00 och sen hämtar jag klockan 14:00. Vi får väl se hur det funkar, det blir en härlig promenad på morgonen iaf då familjen endast har en bil och den har pappa M. Har försökt förhandla mig till en liten bil men det går inte så bra tyvärr. Men än är inte sista ordet sagt!

Jag visste också efter att ha hört från andra fler barns mammor att man kan ha lite dåligt samvete emot det äldre barnet i början. Lite & lite, jag har dåligt samvete hela tiden.
Dåligt samvete för att jag inte har så mycket tid för att ge henne den uppmärksamhet som hon är van vid. Dåligt samvete för att jag inte har kunnat ligga brevid henne och läsa godnattsaga i hennes säng (pga mitt snitt). Dåligt samvete för att jag inte har så mycket tålamod (pga trötthet) Dåligt samvete för att jag bara går runt och bär på lillebror, osv, osv.
Ja, listan kan göras lång. Men jag försöker verkligen att lägga min tid på henne när mini M sover. Men sen har man ju det övriga i hemmet att sköta också.
Jag inser att jag måste släppa på alla måsten & det dåliga samvetet och bara njuta av att vara hemma med mina barn. Men det är lättare sagt än gjort!

Sov Gott det ska jag göra!

Inga kommentarer:

Besökare