fredag 24 april 2009

Solig Dag!


Lillebrors första Diesel jeans


En sjuk liten Moa har är hemma med mig idag. Igår kväll låg jag brevid henne i hennes säng när jag vaknade till av ett konstigt ljud. Moa kräktes, i mängder.
Upp i duschen, pappa M bytte & tvättade alla sängkläder. Moa fick sitta i soffan en stund med en pläd runt sig, återigen det där konstiga ljudet. Kräk en gång till & en gång till.... Det första som slår oss är att hon är magsjuk. Sen kom jag att tänka på att dagisfröken hade sagt att hon sprang och kissade väldigt mycket & satt där väldigt länge. Hon hade för drygt 1,5 år sedan njurbäcksinfektion. Så vi började misstänka att hon kan ha fått det. Det var ungefär samma syntom som förra gången. Kräk & hög feber. Igår fick vi tid hos läkaren som kollade urinet & frågade om Moa hade ont någonstans. - I magen!
Utan att ha kollat på henne så sa han att hon hade öroninflamation. Mycket riktigt så hade hon detta i höger öra. Det tycker jag var skickligt gjort av farbror doktorn.
Som belöning fick hon välja klistermärke & hur trött & dåsig hon än var så lyckades hon få fram världens största leende endå. Vilken lycka - ett bamse märke!

Nu råkar det vara så att barnmottagningen råkade ligga väldigt nära den där utförsäljningen jag skrev om. Jag gick såklart dit och kom ut med saker till barnen, inte ett enda plagg till mig själv. Om jag ska vara ärlig så var det inte alls "årets utförsäljning" Nästan bara skit enligt min mening & inte så speciellt billigt heller. Men det blev iallefall jeans & tröja till Moa & ett par ursöta små jeans till lillebror....

Nu är det medicindags!

Inga kommentarer:

Besökare