måndag 27 april 2009

Ingen sol i helgen!

Moas Dalmartin hund.


Helgen har varit lite kaotisk då Moa & pappa M varit i vår sommarstuga och jag har varit hemma med lillebror. I vanliga fall så brukar det vara lugnt & skönt då lillebror endå brukar sova ganska mycket som de flesta småfrön. Men denna helgen vet jag inte vad som har varit fel på honom. Han har varvat dagarna med skrik, spyor & nästan ingen sömn alls.
I lördags hade jag planerat att sitta och njuta av solen på altanen men det blev bara en promenad på två timmar, sen fick vi vara inomhus. Stackars lillebror, antagligen var det kanske magknip, vad vet jag (?) Det är så svårt när de är så små att veta VAR de har ont.
Storasyster fick dessutom öroninflammation & hög feber i förra veckan - rörig vecka & helg med andra ord och inte så värst mycket sömn.

Mitt hjärta höll dessutom på att gå i bitar när Moa en kväll i soffan sa:
- Mamma, tycker du inte om mig?
Känner hon sig utanför? Hur mår hon egentligen i detta små kaos?
Förstår att få en lillebror är även en stor omställning för henne inte bara för oss, mamma & pappa. Kan man känna sig mer otillräcklig & dålig som mamma när ens barn ställer en sådan fråga? From nu så är det Moa & mamma dagar som ska införas i vår lilla familj.

Snart är det onsdag & då får vi besök - vi ska ha SÅ mysigt. När jag tittar på väder prognosen för veckan så visas det stora solar. Kan det bli bättre!!

Inga kommentarer:

Besökare