söndag 8 januari 2012

Treårstrots men samtidigt världens sötaste*






Imorgon är det dagis för barnen och jag minsann börjar skolan igen. Kommer bli riktigt jobbigt att gå upp på morgonen, vi har liksom vänt på dygnet dessa fyra veckorna i ledighet. Vi har gått och lagt oss sent och gått upp sent in på förmiddagen. Men vi kan nog överleva dessa två dagarna, sen är det semester igen och dygnsrytmen kommer återigen att förstöras.

Är dock lite orolig för hur Måns kommer bete sig alla dessa timmar på flyget. Han har flugit långt förut men då har han inte haft någon treårstrots, vilket han har nu det lilla livet. ALLTID tvärtom och man får ALLTID jaga honom. Benen går som trumpinnar och när man väl får fatt honom säger han "jag spjinger fort - jag äj bäst" WHAT?
Om det är något han inte vill skriker han gärna ut sitt missnöje och ett rungande NEEEJ. Kanske kommer han göra de stackars flygvärdinnornas jobb till en pina, genom att springa upp och ner i gången, antagligen. Men vad ska man göra? Kanske kommer han att skrika och vara arg, men vad ska man göra?
Man kan muta med film, Ipad, leksaker, festis, WHAT EVER... Men om det inte passar herrn, så gör det inte det och då är det inte så mycket som jag som småbarnsförälder kan göra åt saken. Låt "Dynamit Harry" få härja tills han stupar sen kan hans mamma sätta på honom en mörk ögonmask - så sover han gott sedan, så gott man kan sova på ett flygplan vill säga!

Vår lilla pojk har blivit så stor, snart tre år har gått sedan han kom och förgyllde vår lilla familj med ännu mer kärlek. Nya ord & massa skratt tillhös vardagen men givetvis också mycket tjafs, bråk och gråt - men det har jag glömt idag, för idag har varit en bra dag.

Ähhh, bortsett från ett riktigt utbrott från minis sida då han lämnade sin kompis Daphnes hem och ville åka tillbaka dit igen. Smet ut utan jacka och stod vid parkeringen och grät stora krokodiltårar. Men han har också bjudit på en skön kommentar då han sitter och försöker spela på storasysters DS, tittar upp och säger "Ursäkta, hallå - jag måste undja en sak" Flicksmurfen skulle ha en blå klänning på sig istället för en vit förstår ni. Såklart så tycker jag att det var världens gulligaste kommentar som på pricken lät som storasysters ord!

Som sagt det är med blandade känslor angående barn och barnuppfostran jag nu drar mig tillbaks för att få min skönhetssömn - Sov Gott Till Er Alla!

Inga kommentarer:

Besökare