söndag 24 juni 2012

Midsommar på Styrsö...


Så var midsommarhelgen till sin endo. Vi började fira redan på torsdagen med lite sommardrinkar, god mat och kransbindning. Vi satt ute på altanen hela kvällen - hur mysigt som helst. Så kom midsommarafton som vi firade tillsammans med goda vänner ute på Styrsö. Hur var vädret? Jo, det var regn, regn och regn. Men vi hade väldigt mysigt ändå. Lekar fick göras inomhus istället, inga konstigheter alls. Midsommardagen då? Den var solig, solig, solig. På Styrsö är midsommarfirandet just denna dag. Så det blev dans kring midsommarstången i solsken. Till och med krabbfiske kunde hinnas med. Så himla mysigt, glada rop och skratt från barnen OCH vuxna. Man blir aldrig för gammal för att fiska krabbor. Varje gång jag är vid havet skulle jag kunna ge vad som helst för att få köpa ett litet vitt hus i någon liten gränd där husen står tätt, tätt.

Men jag håller med pappa M om att vi har det ganska bra i våran sjö också. Han för övrigt har legat i hög feber sedan i torsdags. Två besök på akuten, penicillin, kryckor, värk och ett knä lika stort som en handboll. Han har fått någon slags infektion. Först idag börjar han känna sig bättre. Min stackars, men shit vad skönt det ska bli när han blir frisk igen. Jag har haft det såååå körigt med att passa upp på honom hela tiden. Och han har inte varit sen med att utnyttja situationen ;)

Idag bjuder jag på massa midsommarpix! 




















2 kommentarer:

Fotograf Malin Sundin sa...

ser ut som det var en riktigt bra dag!

Rosor & Pioner sa...

Ja, det var en väldigt lyckad dag.
Sol och mycket skratt ;)

Besökare