onsdag 3 februari 2010

Kettlebell*

Idag har jag varit duktig och tränat. Jag är ingen gymtjej utan en fotbollstjej. Har spelat fotboll i alldeles för många år. Jag har sagt många ggr att jag ska sluta men det GÅR INTE. Vad ska jag göra då? Då kommer jag bara bli tjockare & tjockare och bara äta & äta. Min disciplin till att gå och gymma själv finns inte, trodde jag iallafall. Men "håll i hatten" igår var jag på ett pass i ren desperation. (Tack vare snön kunde jag inte köra till vår "lag" spinning). Måste erkänna att passet inte gav så mycket (inte för att jag redan är så vältränad). 30 min styrka, mage & rygg. Det var bara tråkigt & instruktören var enligt min mening kass. Idag testade jag en ny sorts träning (iaf nytt på denna anläggningen) Kettlebell heter det och det var SÅ otroligt jobbig men också SÅ otroligt nyttigt. Massa kondition & styrka - kanske har jag hittat min grej? ;) Dessvärre så tror jag inte att jag kommer kunna lyfta mini imorgon eller dra en pulka för den delen. Men det känns skönt i kroppen!

Sov Gott nu alla söta!

Inga kommentarer:

Besökare