fredag 17 juni 2011

Sockertoppen Viola*


Idag har jag träffat henne, världens sötaste bebisskatt!!

Hon låg och gjorde söta små ljud, knorrade på sig och var allmänt bedårande. Jag hoppas inte att hon har fått några men för livet efter vårt besök, två vuxna & två barn. Det sägs ju att det är bra att vänja dem vid ljud men kanske i snäppet mindre decibel. Misstänker att hon och övriga omtumlande familjemedlemmarna pustade ut när "familjen Tajkon" gick därifrån. Förutom att få träffa Viola och familjen så var dagens höjdpunkt mini Måns beteende när han fick syn på henne.Tyvärr hade vi ingen kamera redo vid just det tillfället vilket är lite störande. Han blev helt till sig och tog och klappade hennes små händer, pussade hennes huvud och klappade hennes kind och var jätteförsiktig. Mammas duktiga pojke. Mindre duktig tyckte jag väl att han var när han helt plötsligt dök upp med en stor Spirello glass i munnen och såg överlycklig ut (?) Vart kom den ifrån? "Mamma jom, här mamma, här tog jassen Mås" (Mamma kom, här mamma, här tog Måns glassen) Han hade öppnat frysen själv och tagit Ophelias ouppätna smarriga Spirello - inte ett OK beteende ;)

I min brevlåda idag låg mitt kursbevis från Chalmers Tekniska Högskola.
Logistics and Supply Chain Management, grade: four, credits: 7,5 - and more to come!!!

Så nu vill jag ge mig själv en klapp på axeln och fira med en påse Fruxo (i brist på annat godare godis)....

Hoppas att ni har en härlig fredag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Måns & glassen. Asså det roligaste ever. Glas som kraschar. Partytutan som tjuter. Kids som springer runt.

Killar som sitter i soffan & kollar sport.

Inga konstigheter alls. Inte för oss iaf.

Besökare