lördag 19 december 2009

Bang Lut.







Det ni ser på första bilden är den enda gatan i det lilla området Bang Lut.
På denna gata som leder oss ner till stranden så finns det 2 restauranger & en minimarket.
Kan tyckas helt öde & för en familj som min, alltså väldigt rastlösa så kan man tro att vi klättrade på husets alla väggar. Men icke, faktum är att det var både otroligt mysigt och alldeles lagom. På den ena av de två restaurangerna åt vi middag största delen av tiden. Vi hade vårt eget VIP bord dessutom - kan ju låta väldigt lyxigt men faktum är att vi var många kvällar de enda gästerna. :) Men så mycket som de har tjänat på dessa dagar tjänar de nog inte ihop på ett helt år. Som vi har ätit & vilken mat sen, helt gudomlig!
Under dessa två veckorna vi var i Bang Lut hade vi hade vår egen chaufför. Kvinnan som har minimarket/restaurangen hjälpte oss med detta. Hennes man & bror körde och hämtade oss ÖVERALLT, vart vi än ville åka. Det kallar jag service!
Det tar ca 20 min att åka till Khao Lak. Det är lite större än bara en gata om man vill se lite annat efter ett tag. Nära huset finns det en hamn och därifrån kan man ta färja eller longtailboat till ön Koh Ko Khao. Vi tog en båtur på 15 min och invaderade ett av öns resorts. De fördömda 7 snyltade in sig och tog bla ett bad i en av de svalkande poolerna. Som ni också kan se på bilderna så behövs det finslipas lite mer på huset - hade varit trevligt med lite gräs. Men det kommer....
Tanken är att mina föräldrar ska hyra ut huset när de inte är där. Så det är bara att höra av sig till mig om det låter lockande :)

Vi hade en underbar semester!

Inga kommentarer:

Besökare