söndag 27 december 2009

Mini Måns ♥


Jag tycker att det är dags att mamma presenterar mig ordentligt. Hon vill inte att bloggen ska vara för personlig men det är svårt ibland att inte bli det. Jag gillar att vara med på kort så mig gör det ingenting om alla ni andra också får gotta er i min otroliga skönhet!

Jag heter Måns Axel Junior & jag föddes på samma sätt som min syster - med kejsarsnitt. Man kan ju tro att det var för att jag var ganska tjock när jag föddes men det var av andra orsaker, säger de till mig iallafall....
Nu är jag snart 9 månader, mamma & pappa tycker att tiden går så fort men det tycker inte jag. Dagarna går väldigt långsamt då jag ALLTID får hänga med min mamma. Det roligaste jag vet är när min storasyster är hemma. Jag älskar att vara på hennes rum & äta upp alla barbieskor och småsaker som ligger utspridda över golvet. Detta trots att mamma sagt till henne många ggr. Men jag tycker att det är bra att Moa inte lyssnar på henne. Vad ska jag annars äta på (?) Jag kommer inte heller lyssna på henne, det är redan bestämt. Jag har förresten redan börjat att igorera. När mamma inte vill att jag ska dra i hennes blommor så gör jag det endå. Jag säger - JAJAAA (Kalle röst) tillbaka till henne, men bara för att hon ska tro att jag förstår. För ca 3 veckor sedan var jag på min 1:a långresa till Thailand. Under de två veckorna vi var där så åt jag ganska mycket. Därav mina stora runda kinder. Mamma & pappa trodde inte sina ögon men Thaimaten var det godaste jag någonsin har ätit. Nu är vi på svensk mark igen och jag fortsätter dock att äta med samma goda aptit.
Mitt smeknamn är mini Kalle eftersom alla tycks tycka att jag pratar som en konstig liten anka vid namn Kalle Anka. Men jag pratar bara som mig själv!
Till vana har jag också att så fort mamma tar av mig blöjan för att "vädra" lite så gör jag alltid nr 1 och ibland även nr 2. Döm om mammas förvåning när jag imorse var påväg (OBSERVERA påväg) att stoppa något brunt & kletigt i min mun. Mammas skriiiik fick mig att avstå - men jag var ganska nyfiken! Jag gillar att åka i min vagn men ännu mer att åka i vår bil. Jag älskar att dra min kompis Ophelia i håret & att dra i mormor och farmors glasögon. Jag älskar när mina övriga familjemedlemmar busar med mig och pussar på mig. Då skrattar jag gott med min 4 sockerbits tänder....

Nu ska jag ÄTA!

Kramar Måns

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥



1 kommentar:

Sofia sa...

Världens sötast knorvis. Miss him.

Besökare