onsdag 23 december 2009

Lilla julafton!



Här hemma är det fullfart med diverse förberedelser inför morgondagens sammankomst här hos oss. Sammanlagt blir vi 15 vuxna & 4 barn. Så idag har jag städat huset från topp till tå, handlat de sista julklapparna, gjort 2 julskinkor, Rocky Road & julglass. Tack till dig snälla C och Julian för att ni tog med Moa till lekplatsen för lite pulkaåkning. Det dövade mitt dåliga samvete och underlättade i mitt julstök. Snart ska jag ge mig på dukningen men måste kika in på mina "favvo" bloggar för att få lite inspiration först.

I söndags hade vi lilla julafton hos våra BFF, familjen Lundén. Vi har detta som tradition eftersom de alltid åker till Dalarna för att fira. Tomten fick vi fixa på några få minuter därav Canada Goose jackan & rutiga pyjamasbyxor. Såg lite roligt ut men barnen verkade tycka att tomtens nya mode var helt OK. Denna dagen blev det även mini Måns första syn av tomten. Han verkade ganska oberörd just denna gången. Men när jag idag hade ställt en tomte i knähöjd utanför vårt sovrum så reagerade han annorlunda. Stackarn vågade inte krypa förbi utan satt och gnydde och tittade förskräckt med stora "plopp" ögon!

Berättade jag förresten att den misstänka halsflussen VAR halsfluss. Och inte bara på mig utan även på lilla mini. Så nu är det penicillin för oss båda i 10 dagar. :(

Inga kommentarer:

Besökare