lördag 26 december 2009

Merry X-mas




Nu så här 2 dagar & 5 kg tyngre efter mängder av mat och massor med godis är det ganska skönt att julen är över. Julafton blev otroligt lyckad trots halsfluss & förskyldningar. Tackar vet jag min mor & svärmor som stod i köket tillsammans och styrde upp all den goda maten. Lika bra att hålla sig borta därifrån och låta damerna hållas, annars hade det nog kunnat bli en och annan liten irritation. Tomten kom och för en gång skull kunde Moa inte lista ut vem det egentligen var. Hon har lyckats göra det alla andra år (sedan hon börjat prata) Fast egentligen vet jag inte om hon har förstått att hon listat ut. Som en jul då pappa M´s farbror klev i tomtedräkten. Han går med böjd & ond rygg för att säcken är så full & tung. När tomten gått och farbror kommit tillbaks så tittar hon på honom och säger - Har du inte ont i ryggen länge?

Bordsdukningen blev fin & mysig tillslut, efter lite gråt/ångestattacker & mera gråa hår. Jag vet, vem bryr sig egentligen? Men det är svårt när vill att precis ALLT ska vara tipp topp. En liten släng av kontollbehov & perfektionism måste jag nog erkänna. Dukningen blev dock med röda dukar istället för vita som var tänkt från början. Resultatet blev mörkt, juligt & murrigt med granris & mycket levande ljus. Många uppskattade kommentarer, det var värt tårarna som kom tidigare!

Imorgon ska jag visa er bild på min FINA julklapp som jag fick av tomten. Eller rättare sagt av min älskade.... En liten ledstråd: Den är skimrande grå, stor & tung men endå vacker, klär mitt kök alldeles fantastiskt, en hjälpande hand och den ger mig totalt LYCKA varje gång jag ser den. Vad kan det vara?


1 kommentar:

Sofia sa...

En sak. Bakmaskiner är inte bra för vår skinny look. Vi kommer baka ihjäl oss.

Inte ok.

Vi kommer hem imorgon hörs då

kram

Besökare