måndag 12 september 2011

Överraskningen*

Hej på er,

Mina besök här på boggen blir allt färre & färre. Ber om ursäkt för detta men jag får helt enkelt skylla på mycket jobb med familjens alla aktiviteter och skolarbete.

I helgen hade jag och pappa M aktiviteter för oss. Inte sådana aktiviteter som ni tänker på just nu utan minns ni att jag fick en fint skriven plansch av honom när jag fyllde år? Där stod det att vi skulle hitta på någonting 10-11 sep. Bilen gick hemifrån kl 10.30, då visste jag fortfarande inte vart vi skulle. Visste knappt vad jag skulle ta med mig eftersom man aldrig kan få ett vettigt svar från dessa män...
Bilen gick söder ut och svängde först av i Åsa. Hmm, funderade på Tjolöholms Slott men där svängde vi minnsan inte av. Vi hamnade hos vår kära vän F´s föräldrar men där visade det sig att vi inte skulle stanna länge. Bilen gick vidare söder ut och plötsligt svängde den av mot Halmstad. AHAAA, Hotell Tylösand it is!! Gå på SPA är ju alltid härligt!! Men NEJ, där hamnade vi inte heller. Men vänta nu, vad är det för en skylt? GOKARTHALLEN??? Jag har ALDRIG kört Gokart i hela mitt liv, men någon gång skall väl vara den första ;)

Snabbt gick det, lite läskigt i början men sen väcktes "Rally Karin" till liv och fick lite lätt hybris. Gick lite väl snabbt ibland. Men för "vissa" gick det ännu snabbare, "vissa" gick ju in för detta till 120% När min sambo swischa förbi mig var det full fokus framåt och hornen i pannan lös röda. Ibland gick det till och med så lågt så att han prejade min bil för att han inte kom förbi mig. HALLÅ, VAD HÄNDE? Vad hände med min annars så snälla & lugna sambo? Enl honom så borde jag haft en orange triangel där bak på min bil - långsamtgående fordon?

Efter denna upplevelsen med skräckblandad förtjusning gick bilen vidare och denna gången svängdes det av i Helsingborg. JAAA, Helsingborg är en favoritstad, otroligt mysigt. Incheck på Elite Hotel Marina Plaza, lunch på stan, bastu på taket med utsikt över havet. Vi avslutade dagen på Wallmans Salonger med otroligt rolig underhållning och utsökt efterrätt. Njöt av sovmorgon och underbar frukost. Men sen infann sig längtan - längtan efter mina små gullungar. "Borta bra men hemma bäst"

Tack älskling för en mysig helg, det är tur för dig att jag finns kvar i livet efter alla dina livsfarliga, onödiga prejningar. Tack F & S för att ni är dem ni är och för att ni var med och förgyllde denna helg*

Inga kommentarer:

Besökare