onsdag 26 januari 2011

I´m a big, big girl. In a big, big world*

En tung blivande mamma en månad innan Moa kom till världen!
Sidney by day.

Detta var den 26/1 för exakt 5 år sedan.
"Hon är sötare nu. Där var jag rädd att hon skulle bli lik dig"
Citat pappa M

Kan väl hålla med om att detta inte är den bästa bilden på skatten.
Hon liknar en lite kines bebi.


Underbar kaninlampa från Gula Hästen.


Igår fyllde den här skruttan 5 år. 5 ÅR, jag vill inte ens säga det högt för det är inte kul. Tiden går alldeles för fort och hon blir alldeles för stor. Tankarna snurrar och mitt beslut om att inte skaffa fler barn spelar mig ett spratt. Det kanske är dags för en till trots allt?
Nej då, en till bebis kommer ändå bli som min Moa. Min fina underbara Moa. Åren med henne i vårat liv har varit de bästa EVER. Och kommer så förbli... Det finns ingen som är sötare, det finns ingen som är roligare, det finns ingen som är klokare, det finns ingen som får mig att skratta som hon, det finns ingen som är mer envisare (eller jo, pappa M och lillebror förstås) det finns ingen som är så jobbig som hon, det finns ingen som jag ÄLSKAR så mycket som hon (jo, såklart lilebror) Min lilla Moa!

Igår firade vi denna stora tjej tillsammans med familjen och våra allra närmsta vänner. TACK för att ni kom allihopa och TACK för att ni finns. NI är bäst, hela högen!

Och TACK farmor & farfar för keyboarden. Ingen mindre än Måns Beethoven var uppe och övade 06:30 imorse. Så tack, det är alltid mysigt att vackna till vackra toner...

1. Ja, hon är 5 år och dricker fortfarande välling.
2. Ja, brickan ser fattig ut men min dotter äter inget på morgonen.

Lights Out!

1 kommentar:

Anonym sa...

1. Måns hår på morgonbilden. Sååå sött. Sötaste knorven.
2. Grattis sötaste goaste Tjorven-Moa som lever i sin egen värld, som har en röst utöver denna värld, rundaste plopp ögogen, som gillar mjölkmakaroner men inte älskar att rida på Malllis. Och som är världens bästaste bästis!

Besökare