söndag 1 november 2009

Helgen går för fort!!!




Ännu en helg är passerad & det med stormsteg. I fredags hade vi familjemys med lite hemmagjord Thaimat - blev supergott och det vill jag ju såklart dela med mig av :)

Lax med Thaikryddor (3 pers):

3 laxfiléer
sockerärtor
babyspenat
1 hackad vitlöksklyfta
saft från 1 lime
2 msk röd curry paste (detta blir starkt)
1 burk kokosmjölk
salt & peppar

Dela laxen i bitar. Bryn sockerärtor, vitlök, babyspenat. Tillsätt röd curry paste & kokosmjölken. Lägg i laxen och tillsätt sen salt, peppar och saft från 1 lime. Servera med sallad och/eller ris. Hur lätt som helst - SMAKLIG MÅLTID!!

Kvällen slutade med att jag & pappa M slumrade till i varsin soffa. Vaknade till när en filt lades över mig. Det var underbara Moa som stoppade om mig och hon hade gjort likadant med sin pappa. Vårt lilla hjärta!!

Igår var det Halloween middag hemma hos blivande svärföräldrarna. Alldeles för mycket mat, dessert & fika som vanligt. Efter all god mat tog vi en promenad till kyrkogården för att tända ett ljus i minneslunden. Ett litet ljus för att skänka en tanke på de nära och kära som inte är ibland oss längre. Det var otroligt vackert & fridfullt med alla ljus som lös på gravarna. Resten av kvällen tillbringade jag i glada vänners lag hemma hos S. Sen blev det en SEN men lugn utgång. När jag kom hem mitt i natten låg det marksten på ställen i trädgården där de inte skulle ligga. Eftersom ingen var hemma hos oss så tyckte väl Halloweenfirarna att det var helt OK att göra BUS då de inte fick något GODIS!!


Inga kommentarer:

Besökare