tisdag 3 november 2009

Stenar, värmen & spontanbesök.

Hjälp min dotter har "stenfetish"
VARJE gång vi är ute så slutar det ALLTID med att fickorna är fyllda med stenar. Det är inget ovanligt fenomen men man blir en aning fundersam när hon om & om igen pratar med/om stenarna och berättar hur vackra de är,
- Åhhh, SÅ vacker du är, mamma titta. Visst är den otroligt vacker?
- Åhhh, den glittrar SÅ vackert!
- Åhhh, den är SÅ fiiin!
Hur ska denna "stone love" sluta *S*

Nu är det bara 27 dagar kvar tills vi reser till värmen. Det ska bli så skönt att få lite miljöombyte. Inga måsten, ingen städmani, ingen matlagning. Bara tanken på att få njuta av att vara med familjen och våra kära vänner S, J & O i 2 hela veckor gör att jag längtar ännu mer.
Längtar att få ge mitt lilla gudbarn lite extra uppmärksamhet. På vardagarna hinner vi inte träffas så mycket eftersom det är dagis, mat & läggdags. Tiden räcker oftast inte till. Och i telefon vill hon absolut inte prata med mig i, den lilla skruttan.
Alltid detta ständiga - Näääeeeee. Den enda som duger att prata med är bästis Moa såklart. Vi kommer få det så mysigt!

Idag kom L över på lite mat & Desperate. Mysigt med lite spontanbesök såhär mitt i veckan.

Sleep tight!


Inga kommentarer:

Besökare