fredag 3 juli 2009

En dröm att träffa Pippi på riktigt!!!




Under helgen som gick åkte vi på en liten weekend till Vimmerby, för 1:a gången.
Moa, mini M & bästis O var med så vi var tre barnsföräldrar för några dagar. Och det gick väldigt bra faktiskt. Lite körigt ibland bara när den ena ville gå och kissa, den andra var på lite trotsigt humör och sprang iväg & den tredje låg snällt i sin vagn. MEN, vi hade hur mysigt som helst & vädret var kanon fint. Vilket ställe, så mysigt & så roligt.
Favoriten var helt klart Pippi tätt följd av Emil. "Tänk att Pippi finns på riktigt"
Två smått chockade små töser stod med hakan nere i marken när Pippi var hemma i Villa Villekulla. Dock en besviken liten tös när hon fick sitta på lilla Gubben (gjord av trä) och när han inte ville gå utan bara stod stilla... Eller när mamma ville fota Emil och töserna. Emil sätter sig ner på huk brevid dem & de tittar med STORA ögon och sen springer iväg i smått paniiik. Emil fick vara med själv på kort minsann :)
Vilken kvinna hon var, Astrid Lindgren.

Idag har jag & barnen varit ute vid havet. Jag har såklart bränt mig på rygg & armar.
Så typiskt mig nu när man ska vara fin imorgon med klänning och allt. I morgon beger vi oss till Hunnebostrand för att gå på bröllopsfest. Brudparet är redan gifta, detta gjordes i lördags på ett soligt Marstrand. De ville ha ett litet bröllop tillsammans med endast barnen men desto större fest såklart.... Så jag ser fram emot morgondagen!!

Nu måste jag få lite skönhetssömn.

God Natt!

PS Napptunnan passerades bara förbi, töserna tyckte inte att det var SÅÅÅ intressant. DS

Inga kommentarer:

Besökare