söndag 14 februari 2010

Happy Valentin!




Happy Valentin!

Hemma hos oss har vi firat alla hjärtans dag med en magsjuk lillebror, god mat & smarrig efterrätt. Efterrätten bakades med stor hjälp av den blivande konditorn Moa. Hon vill ALLTID baka, om det inte är muffins så är det russinbullar = (lussekatter). Men jag vet inte vilken den största lyckan är, att få baka tillsammans med mamma eller "slicka skålen" efteråt. Jag vet ju själv hur det var.....

När jag tog fram min KitchenAid så sa jag till henne:
- Denna får du när mamma är i himlen om många år. Fråga inte varför det slank ur mig (?)
En tårögd Moa säger:
- Mamma, jag kommer längta efter dig då. Jag vill inte att du ska till himlen med Zorro (vår hund), Pippis mamma & O´s mormor. Jag kommer sakna dig så mycket då.
Vi står och håller om varandra länge och jag fäller såklart också tårar. Varför sa jag så?
Jag har krossat mitt hjärtas hjärta på alla hjärtans dag!

PS Leenden kom snart tillbaks igen när mini kom förbi och log åt oss som bara han kan DS.



Inga kommentarer:

Besökare