måndag 22 februari 2010

IKEA besök!


Varför utsätter man sig själv för vissa saker som nästan kan orsaka en hjärtinfakt?
Idag slutade pappa M lite tidigare och ett besök på IKEA tillsammans med barnen stundade. (Vi är tvungna att få lite inspiration till källaren). Väl framme hade vi en storasyster som helt plötsligt INTE skulle gå in i lekrummet. Det vill hon ALLTID annars, men inte denna dag. Shit, vad ska vi ta oss till (?) Storasyster springer iväg helt i sin egen värld trots alla hot om att leksaker ska kastas när vi kommer hem, ingen glass efter maten osv - Like I care mamma!!! Hon hämtade en lite kundvagn, den körde hon lika snabbt som Schumacher kör sin formel 1 bil. Dessutom kapades några hälsenor på vägen, och vi fick ursäkta oss.
- Mamma, Pappa jag är kissnödig efter redan tre toalettbesök.
- Mamma, pappa jag är bajsnödig.
Middagen i restaurangen var ganska smärtfri, förutom spillt vatten, hämtning av mer vatten si sådär 10 ggr, detta i apparater som var avstängda OCH städade. Glassen skulle sittas stilla och ätas, glassen åts under ett stafettlopp runt, runt, runt. Lillebror var väldigt lugn och harmonisk tills maten tog slut, då ställdes det till med en scen. Ge mig styrka! Jag och pappa M såg på varandra och konstaterade ATT vi får ta inspirationsrundan en annan dag. Väl hemma var det dags för sängen, till bådas besvikelse. Efter många om och men så har jag nu läst Prutt Dumbo, bajs musen & kiss lejonet - om jag nu ska citera storasyster som tyckte detta var enormt roligt. Nu sover de äntligen och vi har lite egentid. Jag & pappa M sitter med varsin dator i knät, how romantic.

MEN jag frågar mig själv återigen - varför utsätter jag mig själv för ovan nämnda scenario?

Inga kommentarer:

Besökare