torsdag 4 februari 2010

Tracy Chapman - I Love*


Tracy Chapman - min stora idol. Jag älskar hennes sångröst & hennes texter. Hon har varit en idol sedan 1998. Jag började lyssna på henne när jag & min kära vän L bodde & jobbade på JERSEY. Det var en period i mitt liv som var helt otroligt spännande med jobb, att vara långt hemifrån, English men och mycket dansande. Men också en period av hemlängtan, hjärtesorg, och oro över min BFF´s mamma som var cancersjuk och som dessutom lämnade oss under den perioden - hon lämnade ett stort tomrum efter sig, men fortfarande idag minns jag henne som om jag träffade henne igår. Så när jag lyssnar på Tracy så kommer många fina & jobbiga minnen tillbaka. Det är kanske därför jag får en speciell känsla i kroppen när jag hör henne sjunga.

Lyssna och njut här, här eller här.

Inga kommentarer:

Besökare