lördag 29 maj 2010

Fest & Mys på landet.







Så även gårdagens fredag bjöd på festligheter. Denna gången var det vårfest på jobbet. Vi kunde tyvärr inte sitta ute men det gick bra ändå. Väldigt god mat som mina kära kollegor hade grillat & som vanligt väldigt gott sällskap. Jag tog cykeln bort, brukar ta max 10 min Igår tog det säkert 20. Pappa M varnade nig för lite luft i däcken men det var inte riktigt sanningen. Det fanns ingen luft i däcken. Värsta spinningpasset. Att ringa pappa M och skälla när jag väl kom fram var givet - det var ju hans fel.... Blev inte så sen hem från festen, insåg att det var dags att gå hem när jag var enda tjejen kvar och när en av säljarna säger "jag stod änna och pissa och så spydde jag samtidigt" Japp, jag tog min spinningcykel och spinnade hem....

Idag har jag vilat upp mig i sommarstugan. Det är så otroligt skönt att bara kunna åka dit och bara få vara & mysa med barnen som båda älskar att vara där.
De tre sista bilderna är på vår "gäststuga" som fortfarande är under byggnation men som förhoppningsvis kommer bli klar till sommaren. Pappa M kämpar på & är duktig!
Han har byggt allt alldeles själv från grunden. Mitt förlag var att köpa ett nyckelfärdigt gästhus men nej, nej. Här skulle det byggas, hamras & spikas. Tillslut blev det ett hus på x kvm med sovloft - kyrkan även kallad om man ser till designen & om man lyssnar på vår kära vän F ;)

Imorgon är det kalas hos my lovely brother som har fyllt år. 28+ om man frågar honom men jag vet att det är många ++++++ efter 28 :) Puss på dig!

Inga kommentarer:

Besökare