onsdag 19 maj 2010

På utflykt*

Vilket otroligt skönt väder vi haft idag, hoppas hoppas att detta håller i sig nu!

Idag har jag & barnen varit och hälsat på hemma hos M, I & W ute i "Tosselanda" De hade "pappafritt" och ville ha lite sällskap. Sällskap fick de och inte bara av oss :) Vi kom till dem innan de hade kommit från dagis och Moa sprang direkt till studsmattan. Hon hade inte studsat mer än 1 min innan områdets ALLA barn var framme hos oss och frågade om de också fick hoppa. Sen hoppade HELA områdets barn med oss resten av kvällen. Roligt & väldigt speciellt. I deras område finns det ca 10-15 hus och i varje hus finns det barn. Snacka om att ha kul, det måste ju alltid finnas någon att leka med. Dessutom kunde mini springa runt hur han ville & jag behövde inte oroa mig för att bilar kör för fort osv. Han & storasyster hade JÄTTE kul. Och om Moa får bestämma åker vi dit imorgon igen ;)
Tack för en smaskig Tacomiddag & mysigt sällskap!!

Att alltid ha någon att leka med påminner mig om när jag själv var liten. I området bodde väääldigt mycket barn och vi var ALLTID ute och lekte och det fanns alltid någon att leka med. Även om det blev mest med er söta S & T såklart. Vi alla lekte pantgömme, puttade kula, hoppade twist, hoppade hage, hade vattenkrig, lekte röda vita rosen, lekte sanning eller konsekvens, spelade Kings Out - You name it! Kommer ni ihåg??? HÄRLIGA TIDER DET *S*

Inga kommentarer:

Besökare