fredag 11 juni 2010

Fullspäckat schema.



Saknar min lilla prinsessa SÅÅÅÅ!
I helgen är Moa med mormor & morfar, så hon kommer hem på söndag. Det är jätte tomt här hemma, en liten pusselbit fattas... Pratade med henne i telefonen och hon började storgråta för att hon ville att jag skulle komma och sova med henne & för att morfar hade brottat ner henne så hon kunde inte böja på sitt finger.... Mitt hjärta gick mitt i tu. Tur är väl att jag vet att hon är i de bästa händerna man någonsin kan vara. Ja, om man bortser från morfar då som går brottningsmatcher och skadar sina motståndare ;) Jag känner mig lugn och vet att imorgon när det är lördag, lördagsgodis & planerad picknick är jag ett minne blott....
Men saknaden av min tjatiga lilla skatt består såklart. En hel helg - fyyy vad jobbigt!!

Förutom längtan har dagen innehållit lek på Lekstaden tillsammans med bästis Ophelia.
Några andra barn bråkade med dem....igen.... Det är konstigt att det händer VARJE gång de är där (?) Kan det vara de små trollen själva som "muckar" gräl med de små pojkarna? Antagligen, de ser inte särkilt ledsna ut när de kommer springandes och berättar att "den pojken gjorde si & så mot oss" för att snart återgå till kampen Moa & Ophelia VS "bushusbarnen"...

Senare på kvällen blev det middag ute på stan tillsammans med våra kära vänner F & S. Alltid lika trevligt att träffa dem. F är dessutom minis gudfar och har alltid visat ett otroligt stort engagemang och tar verkligen sin roll på allvar. Han älskar båda våra barn och det känns & märks verkligen. Moa har ju funnits i hans liv längre än lilla mini så de har ju hunnit få ett väldigt speciellt band. Som idag te x kunde jag inte berätta vilka vi var ute med för då hade hon blivit ännu mer förkrossad. Ni förstår ibland är det Fidde dagar - då får man dricka fanta :)
Såklart så älskar vi ALLA våra barns faddrar eftersom de älskar våra skatter och ger dem den kärleken de förtjänar. De är helt enkelt bäst!!
Shit, nu blev det lite djupt - har precis sett filmen "Up in the air" Fick inget bra betyg av mig men den var väldigt djup. Den smittade nog av sig lite. :)

Nu ska jag krypa ner brevid min lilla mini skatt som ligger och snusar på min kudde. Pappa M passade såklart på att gå vidare från vårt mysiga restaurang besök. Tydligen så skulle någons födelsedag firas, det finns alltid något att fira ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade MArtin sin väst!?!?

Rosor & Pioner sa...

Ledsen att göra dig besviken. Han hade inte väst på sig :)

Besökare