torsdag 15 juli 2010

Bloggpaus, mys & möhippa*









OJ, jag har verkligen tagit en paus i bloggandet. Jag har faktiskt inte haft någon lust om jag ska vara ärlig. Har haft 1000 saker att göra och att tänka på och när jag för en gång skull suttit ner för att ta det lugnt så har inte skrivande & datorn varit det första jag har prioriterat. Jag har under några dagar prioriterat att sitta och prata med min mor & far. Det händer inte till vanligheten att jag får ha dem alldeles för mig själv nu för tiden. Jag & barnen har varit och hälsat på dem i Varberg. Vi har badat, solat, fiskat krabbor, shoppat och ätit mammas/mormors goda mat. Och jag har som vanligt också jagat mini. Han är överallt. Men det ska ju en 1,5 åring vara... Han älskar att bada men är rädd för tång, min lilla "tuffa" lintott. Han är inte så tuff egentligen, när han ser tång ger han ifrån sig ett tjut, ställer sig på tå och ropar på mamma ;)

Jag har också hunnit med att vara på möhippa. I lördags, i strålande solsken. Den blivande bruden blev kidnappad i hemmet och påtvingad flygvärdinnekläder. Hon fick gå igenom säkerheten på spårvagnar samt dela ut lite förfriskningar. Människorna på vagnarna & på hållplatserna trodde att hon kom från västtrafik. En tur till studion för att spela in en låt och sedan efter det så var det debut för alla tjejerna som strippdansare. Vilken upplevelse, vet inte vad jag ska säga. Man skulle dansa utan att le och släppa fram slampan imon sig. Min slampa såg bara riktigt riktigt osexig ut. Jag kan helt enkelt inte vara sexig - sen vet jag dock inte hur sexigt det egentligen är att stoppa ett finger i munnen, svanka och hoppa upp och ner med rumpan som en galning. Nej, stripdans var inget för mig men det var verkligen en rolig och annorlunda upplevelse. Sen bar det iväg till sommarstugan för lite grillning, lekar & bad. En intensiv men ändå mysig och avslappnad dag. Den blivande bruden verkade njuta ordentligt ibland alla vänner & släktingar. Och det var ju hela syftet med denna varma & härliga dag!

Imorgon åker jag och barnen på roadtrip tillsammans med familjen Lundén. Imorgon visar väderkartan en stor sol. Det ska vi ta vara på!!!

Inga kommentarer:

Besökare