lördag 17 juli 2010

Saltstänkta hav & fläderchampagne*

Igår var återigen en härlig dag på stranden. Vi gjorde som sagt en roadtrip med familjen Lundén. Destinationen blev Lerkil. Där var jag, S och hennes pappa en del när vi var yngre. Men ingen av oss har varit där på flera år. Det var fortfarande lika mysigt, lika långgrunt och lika barnvänligt. Har ni tänkt på att när man var yngre uppfattade man allt som så himla mycket större. Nu när man är "gammal" så såg det mycket mindre ut. Men ack så bra ändå, att rekommendera om ni är nära Onsala/Kungsbacka och om ni är badsugna.

En fråga jag alltid ställer mig så fort jag ska iväg någonstans tillsammans med barnen är - Vad fasen jag har med mig??? Det är redan varmt & stressigt innan jag har "packat" in ungarna i bilen och ännu varmare blir det när det sedan ska kånkas på kylväska, badväska, påse, sandleksaker, vagn och barn. MY GOD - gav faktiskt mig själv en klapp på axeln och sa till pappa M att jag är minsann en BRA mamma!

Väl på stranden hände en del incidenter, en okänd mamma kom fram och sa:
- Ähh jag tror att han den lilla har ähhh gjort en sak och nu står han i den....
Mini hade lagt två korvar på stranden, pekar på det han åstadkommit och ser nöjd & glad ut!
Lite senare ropar Moa & Ophelia - MAAAMMMMAA, mini står återigen och pekar på något misstänkt i sanden....

Kvällen spenderades hemma hos kära vännen L. Hon bjöd på god sallad & hemmagjord fläderchampagne. Jätte mysigt, sedan blev det en helt galen cykeltur genom stadens alla gator. TACK L för att du tar med den gamla morsan på trevligheter!

Inga kommentarer:

Besökare