söndag 28 augusti 2011

Överlevde*

I´m A L I V E...... Då var mitt första lopp avklarat. Något försenat gick startskottet och då var det bara att pysa iväg. Massor av orangea tröjor armbågade sig fram i duggregnet. Midnattsloppet är som ni kanske vet en mil. Efter 5 km´s kontrollen trodde jag att jag skulle svimma när jag insåg att det var lika långt kvar. Sen när det var 1,5 km kvar trodde jag återigen att min stund var kommen. Dessutom under hela loppen var min mage inte riktigt som den skulle. Den var nog väldigt nervös ;) När jag sprang uppför avenyn och nästan nått mitt mål, folk hejade glatt och peppade på. Men det enda jag kunde tänka på var att jag höll på att göra en "repris från Göteborgsvarvet 2008" Minns ni (?) Det hade väl varit något, att bli kallad "bajskvinnan" Nej, kanske inte! Som sagt var det enda jag kunde tänka på längs Avenyn, därför fick jag nya krafter, sprang snabbt som sjutton in i mål, inte för tidens skull utan för att jag var tvungen att komma hem. Tiden blev 1:03 och det är jag nöjd med, med tanke på....omständigheterna. Nu kan jag bara förbättra mig till nästa år.

Sov Gott önskar jag & mina två blåsor!

Inga kommentarer:

Besökare