torsdag 3 februari 2011

Disco feber!


Förberedelserna inför morgondagens efterlängtade "discokalas" är i full gång. Ballonger är uppblåsta, huset är städat, CD-spelaren är laddad, DJ M är laddad, bordet dukat godispåsar fyllda, är bara några småsaker som ska fixas innan allt kan börja i morgon kväll. På tal om godis så har jag köpt jättemycket godis, tycker jag själv. För 100 kr, jättemycket!!!
Det jag dock inte hade i åtanke var att det kommer 15 barn. Alltså har jag köpt godis för 7 :- per barn. Pappa M hånar mig och kallar mig snål just i denna stund. När han säger det så kan jag väl hålla med, 7:- är inte ok!
Han jämför det med om jag & bästa kusin S köper godis då handlar vi för ca 100:- varje gång, men då är vi TVÅ och inte 15.... Stackars barn, imorgon åker pappa M till affären.

Sanningen är väl också att jag varit och "nallat" lite i påsen, kalaset skulle ju ändå varit förra fredagen och godiset har ropat på mig....

Sov Gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu förstår jag inte,,,, skulle du och jag köpa godis... hm det måste M har fått om bakfoten...;)
Hoppas Moa får en kanonkväll!!! Massor med kramar!

Besökare