tisdag 15 februari 2011

Mina hjärtan har jag hemma*



Hoppas att ni alla hade en hjärtlig alla hjärtans dag igår?

Här i vårt hem "firar" vi denna dag ibland och ibland inte. Annat var de dom första åren när vi hade träffats, då firades alla möjliga dagar. Men nu som sagt så brukar det kanske bli en liten puss eller två. Det var mycket därför jag ringde in till radio Mix Megapol när jag hörde något om ett kärlekspaket. Utan att veta vad det innebar ringde jag numret. Jag satt ju ändå bara i bilen. Kom fram och var "in air" inom två minuter. En käck radioröst frågade om mitt förhållande, om vi brukar fira AHD osv. Med ännu käckare röst svarar jag glatt på hans frågor. Sedan säger han "nu tycker jag att vi gör så här, vi ringer upp din sambo M"
Till pappa M frågar den käcka radiorösten om han kan vara med i radion om en minut?
Varpå han svarar att han inte är intresserad. Radiorösten fick lite panik och berättade att även jag var på linjen. OK! Jag fick sedan fråga min käraste om han ville följa med mig till Hagabadet på AHD? Såklart ville han det. Radiorösten tyckte sen att pappa M skulle ge mig en riktigt fin kärleksförklaring eftersom jag var så snäll och överraskade honom. Efter osäkra skratt och lite "öhhh" slank det ur honom - "klart jag vill följa med dig älskling"
VIKLEN KÄRLEKSFÖRKLARING....
Inte för att jag hade förväntat mig någon annan i radion, det var bara så töntigt och pinsamt. Jag satt i min bil med högröda kinder och skämdes upp till öronen. Pappa M satt för övrigt med sina kollegor och åt lunch. Min kille - en äkta romantiker!

Som tack för "min" fina present fick jag fina blommor och världens finaste kort av min prinsessa och mina prinsar. You Three Make My Day....

Inga kommentarer:

Besökare